Jak na design firemního blogu

Designe firemního blogu

K úspěchu firemního blogu v prvé řadě přispívá kvalitní a unikátní obsah. Je ale důležité se také zaměřit na grafické zpracování blogu a jeho další prvky.

Hned úvodem je důležité podotknout, že responzivní design blogu je velice důležitý. Měla by to být již samozřejmost, protože se lidé naučili číst články na mobilních telefonech a tabletech. Velice často si před spaním otevřou v mobilu článek, na který během dne narazili a neměli čas si jej přečíst v klidu. Znám to i z vlastní zkušenosti. Responzivní design je velice příjemný pro čtení, naopak neresponzivní design, dokáže dnes už velice často od čtení odradit.

Minimalistický design blogu

Méně je někdy více a u blogu to platí naprosto jednoznačně. Firemní blog by měl být po designové stránce unikátní a lehce zapamatovatelný, přitom však minimalistický. Minimalistický design je trendem dnešní doby, působí čistě a soustředěnost uživatele blogu směřuje právě na obsah, takto se stává čtení obsahu příjemnější, než kdyby byl použit složitý design. Jednoduše řečeno: nejdůležitější je obsah a proto by grafický design neměl dominovat. Typický designovým problémem u blogu je levý nebo pravý sloupec v layoutu, odvádí pozornost od čtení hlavního obsahu blogu. Pokud není cílem blogu, aby uživatel byl přesměrován na jiný obsah a to díky levému sloupci, tak je v designu zbytečný.

Rychlý přístup k obsahu a rychlé načítání

Záhlaví blogu by nemělo být široké, nemělo by obsahovat nic víc než název blogu a logo. Cílem je, aby se uživatel dostal co nejrychleji k obsahu článku, bez zbytečného rolování. Ukázkovou chybou layoutu pro blog je slideshow s měnícími se obrázky hned pod záhlavím, díky tomu se důležitý textový obsah ocitne na stránce níže a návštěvník musím rolovat k obsahu. Je důležité si také uvědomit, že dané slideshow doplňky, zpomalují načítání obsahu blogu.

Barvy a prvky fiemního blogu

Grafika designu firemního blogu by měla být sestavená s minimem barev a měla by být v souladu s firemní identitou. Písmo hlavního obsahu by mělo být výraznější, větší se správným odsazením, tak aby se dalo příjemně číst a co nejméně čtenáře unavovalo při čtení.

Komentáře v blogu

Pokud budete mít jistotu, že dokážete odpovídat včas na případné komentáře v blogu, tak je určitě dobré tuto funkci použít. Naopak, jestli si nejste jistý tím, že budete mít dostatek času na to abyste na případné komentáře odpovídali, tak jej raději nedávejte do blogu. Je lepší komentáře nemít, pokud nebudete dostatečně včas odpovídat na otázky, nebo připomínky v komentářích.

Zdeněk Štěpánek

Zdeněk Dennis Štěpánek

Zabývám se tvorbou webových stránek a internetovým marketingem.
Sledovat mě můžete třeba na Twitteru Spojte se se mnou na LinkedIn

Kontaktní formulář

Jméno:*
Vyplňte, prosím, Vaše jméno a příjmení.

E-mail:*
Políčko musí obsahovat validní e-mail.

Telefon/Mobil:
Políčko musí obsahovat validní e-mail.

Vaše zpráva*
Formulář musí obsahovat zprávu...

Rádi Vám odpovíme na jakýkoli dotaz, nebo připomínku.
Pole označená hvězdičkou jsou povinná.

Kontaktní informace

+420 776 129 632
Po-Pá: 9:30 - 17:30

Tech. popdpora 24/7:

Poptávky:

Sociální sítě

 

eNEXT - tvorba webových stránek a SEO © 2011 - 2017

Mapa webových stránek | Ochrana osobních údajů | Kontaktní informace 
Palackého 579, Pardubice 530 02