Na co myslet před tvorbou webových stránek

Příprava na tvorbu webových stránek

Na internetu naleznete miliardy webových stránek všeho druhu, ale ne všechny splňují svoje poslání, mnohdy naleznete i webové prezentace, které jsou z uživatelského hlediska zcela k ničemu, prostě nefungují tak jak by měly.

Když se pozastavím nad těmito stránkami, říkám si, proč to někdo dělal, když to je k ničemu? No, je na to celkem jasná odpověď. Prostě většina lidí a firem co si nechají webové stránky vytvořit, si jednoduše nepromyslí dopředu k čemu vlastně budou, komu budou konkrétně pomáhat a proč by měly existovat. Je to nejdůležitější proces celé tvorby webových stránek. Pokud nebudete mít v tomto směru zcela jasno, hrozí to, že budete sice mít webové stránky, ale budou k ničemu, protože nebudou plnit své poslání a tím je hlavně vydělávat peníze. Pokud nechcete tuto fatální chybu udělat, nesmíte zapomenout na důležité věci ještě před samotnou tvorbou webových stránek.

Webhosting - neboli prostor pro webové stránky

Hodně lidí si neuvědomuje jak moc je kvalitní webhosting důležitý k tomu, aby internetová prezentace fungovala tak jak má, čili aby byla neustále přístupná a rychle se načítala, to je důležitý faktor, protože jakmile vám na webové stránky přijde návštěvník a zjistí, že webová prezentace je nepřístupná, prostě odejde a to nejspíš ke konkurenci a na vás zapomene. Obdobné to je za situace, kdy se webové stránky dlouho načítají, protože je přetížený server díky nekvalitnímu webhostingu. Není třeba ale zoufat, poskytovatelů kvalitního webhostingu je mnoho, ale bohužel najdou se samozřejmě i ty nekvalitní. Proto je třeba vybírat s maximální mírou opatrností. Chcete kvalitní webhosting pro vaše webové stránky? Nebo se podívejte na porovnání jednotlivých služeb webhostingu.

Cíle webových stránek

Každý web má svůj cíl, který by měl byt jasně stanovený. Cíle webových stránek jsou založený na základě vlastností webových stránek. Pokud se jedná o firemní prezentaci, tak cíle budou určitě jiné, než tomu bude u e-shopu. Samozřejmě porovnávám je to hodně obecné. Chci tím říci, že je velice důležité si promyslet co od webu chceme, v drtivé většině to je aby web vydělával, ale je důležité jak konkrétně přiměje návštěvníky k tomu, aby si objednali konkrétní produkt, nebo aby si uživatelé objednali vaše služby - zaslali poptávku.

Pokud máte konkrétní očekávání, je velice důležité se nad tím zamyslet. Uvedu příklad: budete chtít webové stránky pro restauraci, je k ničemu si nechávat zhotovit komplexní rezervační systém, protože lidé stejně raději zavolají. Je důležité si promyslet, jak to co nejvíce uživatelům webových stránek ulehčit, aby udělali akci která vám vydělá.

Majitelé nových webových stránek chtějí aby byly ty jejich naprosto super a vymakané, proto se snaží doslova nacpat do webu funkce které jsou pak stejně k ničemu. Dost často se stává, že jsou tyto představy hodně zkreslené, naivní, ale je to daný tím, že není dostatečně provedená analýza toho, jak by měl web co nejefektivněji fungovat. Chtít extra funkce, které stejně uživatel webu nebude používat, je zbytečné a může se i takto dost prodražit jeho výroba. Ale také se může stát, že to doslova přeplácá celou webovou prezentaci a uživatel je zmatený a neprovede na webu právě to co po něm chceme.

Jaké jsou časté cíle webových stránek:

  • budování firemní značky,
  • získávání kontaktů potencionálních zákazníků,
  • prodej služeb,
  • prodej produktů.

Tohle jsou hodně obecné cíle, ale i podle takto stanovených cílů se musí web tvořit. Poku budete mít webové stránky, které budou mít za cíl budování značky, je důležité neustále zvyšovat jejich návštěvnost, tak aby se o vás dozvědělo co nejvíce lidí. Potom počítejte s tím, že budete potřebovat kvalitní redakční systém, abyste si mohly webové stránky neustále rozšiřovat.

Pokud plánujete zhotovení nové webové prezentace, nezapomeňte vše pečlivě naplánovat, jak už bylo zmíněno na začátku, je to nejdůležitější bod tvorby webových stránek.

Zdeněk Štěpánek

Zdeněk Dennis Štěpánek

Zabývám se tvorbou webových stránek a internetovým marketingem.
Sledovat mě můžete třeba na Twitteru Spojte se se mnou na LinkedIn

Kontaktní formulář

Jméno:*
Vyplňte, prosím, Vaše jméno a příjmení.

E-mail:*
Políčko musí obsahovat validní e-mail.

Telefon/Mobil:
Políčko musí obsahovat validní e-mail.

Vaše zpráva*
Formulář musí obsahovat zprávu...

Rádi Vám odpovíme na jakýkoli dotaz, nebo připomínku.
Pole označená hvězdičkou jsou povinná.

Kontaktní informace

+420 776 129 632
Po-Pá: 9:30 - 17:30

Tech. popdpora 24/7:

Poptávky:

Sociální sítě

 

eNEXT - tvorba webových stránek a SEO © 2011 - 2017

Mapa webových stránek | Ochrana osobních údajů | Kontaktní informace 
Palackého 579, Pardubice 530 02